Migająca lampka od hamulca ręcznego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bartosz8410
    Classic
    • 2011
    • 3

    Migająca lampka od hamulca ręcznego

    Witam.

    Obecnie posiadam samochód Seat Ibiza 6k rocznik '99 z silnikiem 1.4 60KM.

    Zaczynam się powoli rozglądać za czymś większym i zaciekawiła mnie Octavia 1.9 TDI 130KM 4x4 oraz 1.8T 150KM ośka w rocznikach 2004-2006.

    Pozdrawiam.
  • lukwych
    Classic
    • 2010
    • 6

    #2
    Migająca lampka od hamulca ręcznego

    Około tygodnia temu zaczęła mi migać kontrolka od hamulca ręcznego. Jest to punkcyjne miganie (z dźwiękiem) przy odpalaniu i podczas jazdy. Wie może ktoś co to jest ?

    Komentarz

    • loru
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4286
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Zamieszczone przez lukwych
      . Wie może ktoś co to jest ?
      mało płynu hamulcowego, bynajmniej ja tak miałem, sprawdź stan i dolej jak potrzeba a potem do warsztatu bo za pewnie gdzieś masz mały wyciek.
      O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

      Komentarz

      • sebu
        L&K
        • 2008
        • 1304
        • Octavia II (1Z3)
        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
        • CDAA 1.8 TSI 160 KM

        #4
        Zamieszczone przez loru
        mało płynu hamulcowego,
        też tak obstawiam

        Zamieszczone przez loru
        dolej jak potrzeba a potem do warsztatu bo za pewnie gdzieś masz mały wyciek.
        nie do końca
        może kończą ci się klocki :?: ,bo w miarę z zużywania się klocków tłoczek bardziej się wysuwa
        z tego co kojarzę to AGR ma bębny z tyłu,może i faktycznie któryś cylinderek ci przepuszcza. :?
        Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
        jak pomogłem to daj punkcik
        sprzęgło od G 60

        Komentarz

        • loru
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4286
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Zamieszczone przez sebu
          nie do końca
          może kończą ci się klocki :?: ,bo w miarę z zużywania się klocków tłoczek bardziej się wysuwa
          ale nigdy tak żeby zaczęło sygnalizować niski poziom płynu.
          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

          Komentarz

          • sebu
            L&K
            • 2008
            • 1304
            • Octavia II (1Z3)
            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

            #6
            Zamieszczone przez loru
            ale nigdy tak żeby zaczęło sygnalizować niski poziom płynu.
            ale jeśli miał go mało to jest to prawdopodobne :P
            ja tak miałem w Peugeocie,po wymianie klocków tłoczek został wciśnięty i wszystko wróciło do normy.
            Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
            jak pomogłem to daj punkcik
            sprzęgło od G 60

            Komentarz

            • loru
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 4286
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Zamieszczone przez sebu
              ale jeśli miał go mało to jest to prawdopodobne :P
              fakt, zwracam honor
              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

              Komentarz

              • pinoczet81
                Classic
                • 2010
                • 24

                #8
                kolego ja też takmiałem ,przyczyną było mało płynu. bo miałem mały wyciek na tłoczku tylnim. Pozdrawjam

                Komentarz

                • asaj7
                  Classic
                  • 2009
                  • 7

                  #9
                  witam

                  Kolego drogi u mnie jeszcze nie działa przy tym prędkościomierz . . . . początkowo skakał a teraz już leży jak zabity ;/ VAG nie pokazuje żadnych błędów

                  Komentarz

                  • gregor77_72
                    Classic
                    • 2012
                    • 1

                    #10
                    asaj7,
                    witam mam taki sam problem pomocy :roll:

                    Komentarz

                    • lookashECL
                      Rider
                      • 2009
                      • 416
                      • Rapid (NH3)

                      #11
                      Pewnie jeszcze zegary do przelutowania
                      Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                      Komentarz

                      • SZYMON
                        Ambiente
                        • 2008
                        • 114

                        #12
                        W takim razie jestem ciekaw co to oznacza u mnie. Jest to punkcyjne miganie (z dźwiękiem)
                        Tylko i wyłącznie na dłuższych trasach podczas odpalenia nie mam czegoś takiego.
                        Klocki sprawdzane i co nie co jeszcze tam jest.

                        Komentarz

                        • ROBAL_26
                          RS
                          • 2010
                          • 2320
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                          #13
                          SZYMON, a sprawdzałeś stan płynu hamulcowego , może jest za mało.
                          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                          Komentarz

                          • djtomi2
                            Rider
                            • 2010
                            • 252
                            • Octavia II (1Z3)
                            • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

                            #14
                            Jak płyn masz ok, to sprawdź sobie jeszcze wyłącznik od hamulca ręcznego (znajduje się pod dźwignią hamulca z tyłu). Jak masz go uszkodzonego, np ma zwarcie na stałe, to autko "myśli", że jedziesz na ręcznym. Efekt taki sam - mrugająca kontrolka i chyba trzy brzęczki na początku. Pozdrawiam.

                            Komentarz

                            • SZYMON
                              Ambiente
                              • 2008
                              • 114

                              #15
                              Zamieszczone przez ROBAL_26
                              SZYMON, a sprawdzałeś stan płynu hamulcowego , może jest za mało.
                              Dolane 100ml i jak na razie cisza dolałem koło godziny 15 a sprawdzałem po 17 i jak na razie cisza :wink:

                              Komentarz

                              • szmajsi
                                Classic
                                • 2013
                                • 11

                                #16
                                Witam kolegów

                                Bardzo proszę o pomoc bo już sam nie wiem gdzie szukać powodu migającej kontrolki hamulca ręcznego.

                                Co zostało zrobione:
                                Dolany płyn hamulcowy -nie pomogło
                                Wymieniony płyn hamulcowy na nowy - nie pomogło
                                Wymieniony czujnik hamulca ręcznego na nowy z ASO - nie pomogło
                                Sprawdzony został korek zbiorniczka miernikiem oraz wtyczka do zbiorniczka - wszystko działa jak należy, żadnych anomalii.
                                Odłączyłem wtyczkę od zbiorniczka bo już nie mogłem wytrzymać tego pipczenia i dalej ten sam problem, w trakcie jazdy kontrolka miga i piszczy 3 razy i co jakiś czas sytuacja się powtarza z różną częstotliwością.

                                Na podnośniku zostały sprawdzone zaciski i przewody we wszystkich kołach, nigdzie nie dało się zauważyć pocenia czy innych nieszczelności

                                Brakuje mi już pomysłów gdzie można szukać przyczyny tego migania i piszczenia.
                                Pacjent to Octavia I RS AUQ

                                Komentarz

                                • djtomi2
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 252
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                  #17
                                  szmajsi, o ile dobrze pamiętam , to brak płynu hamulcowego jest sygnalizowany inna kontrolką niż hamulec pomocniczy. Niestety nie mogę sprawdzić , bo OI sprzedałem jakieś pół roku temu.
                                  Takie objawy jakie ty masz powodowała u mnie jazda z nie do końca opuszczoną dźwignią hamulca ręcznego.
                                  Zrób tak: odpal samochód i poczekaj. Jak masz problem z czujnikiem poziomu płynu, to kontrolka zaświeci ci się w ciągu kilku ( kilkunastu ) sekund, no i oczywiście pikanie. Jeśli masz problem z hamulcem ręcznym, to kontrolka będzie świecić cały czas, ale pikanie usłyszysz dopiero jak ruszysz samochodem.
                                  Druga sprawa: jak zewrzesz wtyczkę od czujnika poziomu płynu (tą przy zbiorniczku), a problem nie ustąpi, to znak że masz problem z ham. ręcznym.

                                  Ja osobiście obstawiam, że właśnie z wyłącznikiem ręcznego jest coś nie tak. Jeśli wymieniałeś sam wyłącznik, to może trzeba się jeszcze przyjżeć przewodom, które do niego przychodzą.

                                  Pozdrawiam

                                  Komentarz

                                  • szmajsi
                                    Classic
                                    • 2013
                                    • 11

                                    #18
                                    Poziom płynu sygnalizowany jest właśnie kontrolka recznego. Hamulec ręczny na pewno jest opuszczony - próbowałem jazdy ze ściągniętym tunelem i wciśniętym przyciskiem czujnika ręcznego i dalej migało. Zresztą nie ma zasady kiedy kontrolka zaczyna migać, czasami jak przekręcę kluczyk i poczekam 5 min, czasem dopiero jak przejadę pare. km
                                    Co do wtyczki przy zbiorniczku to wydawało mi się, że ona własnie powinna być rozwarta, a dopiero przy zwarciu piszczy i świeci kontrolka (kiedy pływak opadnie)

                                    Komentarz

                                    • Cornelus
                                      Classic
                                      • 2013
                                      • 12

                                      #19
                                      Nie wiem, czy temat nadal aktualny, ale miałem ten sam problem. Poziom płynu hamulcowego był na max, a chwilę pod odpaleniu auta wyskakiwała kontrolka od hamulca ręcznego oraz wydobywał się dźwięk (o ile dobrze pamiętam potrójne piknięcie). Potem w trakcie jazdy również to występowało, najczęściej przy hamowaniu. Tarcze i klocki wymienione (przód + tył), przewody całe i zero wycieków, a to cały czas mnie dręczyło. W końcu postanowiłem sprawdzić jeszcze raz poziom płynu. Okazało się, że było go troszeczkę zbyt dużo. Odessałem trochę i problem zniknął. Teraz płynu mam trochę poniżej kreski max i żadne problemy mnie nie nękają.

                                      Być może w tym przypadku jest tak samo.

                                      Komentarz

                                      • wujamateo
                                        Drive
                                        • 2014
                                        • 69

                                        #20
                                        po przekroczeniu ok 8km/h zaczyna się to piszczenie i miganie kontrolki od ręcznego?
                                        Ja też tak miałem, ale jeszcze miałem błąd absu, wymieniłem czujnik jeden od absu, przestało migać i piszczeć, ale błąd od absu nadal był. Podłączyłem jeszcze raz kompa , i się okazało , że jeszcze jeden czujnik jest do wymiany. Został wymieniony też i nie ma teraz piszczenia,ani błędu abs.

                                        Podsumowując, u mnie piszczenie było spowodowane rozwalonymi dwoma czujnikami absu, akurat z tyłu.

                                        Komentarz

                                        • krzynol
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 10960
                                          • Superb II combi (3T5)
                                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                          #21
                                          szmajsi, no właśnie, komp podłączony był? bo trzeba wykluczyć inne błędy
                                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                          poprzednie modele:
                                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                          Komentarz

                                          • chester663
                                            Classic
                                            • 2012
                                            • 6

                                            #22
                                            Witam, też miałem problem z migajaca kontrolką od ręcznego. Jesli plynu w zbiorniczku jest ok czujnik od poziomu plynu też jest ok i czujnik od hamulca recznego też jest ok, to sprawdz czy nie padły ci dwa czujniki abs, bo jesli padly ci np obydwa w tylnich kolach (albo w przednich) po obydwu stronach to bedziesz mial własnie taką migającą kontrolke. Sprawdz na vag czujniki abs. Ewentualnie czujnik mozna zmieżyc multimetrem.

                                            Komentarz

                                            Pracuję...